20_oda_do_młodości_20

tempora mutantur et nos mutamur in ilis.


20

240

1044

7305

175320

10519200

631152000

Tyle czasu

Tak mało zdobytej wiedzy 

Tak mało doświadczeń 

Tak piękne i ulotne chwile 

Tyle zapomnianych 

Tyle w korze

Nie możliwym jest spamiętać 

To wszystko

1 nie pamiętam 

2 nie pamiętam 

3 pewne obrazy 

4 pewne obrazy 

5 pewne obrazy i traumy 

6 traumy 

7 traumy 

8 zniszczenie 

9 depresja 

10 depresja 

11 depresja 

12 depresja 

13 tectum

14 ponowne szukanie 

15 kwestionowanie 

16 próba akceptacji 

17 pseudo akceptacja 

18 populizm 

19 dojrzewanie 

20 - niewiadoma?

Jak spamiętać to wszystko 

Jestem wojownikiem 

Jestem bratem 

Jestem synem 

Jestem delikatny 

Jestem sobą 

Napisze to na ścianach 

mojego wyimaginowanego więzienia 

W którym zamykam się 

za każdym razem 

kiedy świat przyspiesza 

Kiedy moje życie zwalnia 

kiedy nie wiem co robić 

Wchodzę za kraty 

Ideologii 

Umysłu 

Wspomnień 

Emocji 

Doświadczeń

Kreacji 

Kreacji udręki. 

Ma się 4017

Na radość,

szczęście,

beztroskie życie 

pozbawione obaw co przyniesie jutro.

Ma się 3288, 

na przygotowanie, 

popełnienie błędów, 

znalezienie siebie,

odkrycie świata który nas otacza, 

przelotne miłości,

ból, 

cierpienie, 

nie zrozumienie. 

Potem ma się już wieczność 

Na czerpanie lekcji,

Z tych dwóch okresów. 

Śmianie się z tego jakim 

głupim, 

pseudo dojrzałym,

„ultra” odpowiedzialnym,

inteligentnym 

się było. 

Mamy na to wieczność 

na nowe błędy 

nowe doświadczenia 

pseudo miłości i te prawdziwe 

Na przyjaciół który będą z nami 

który będą nas wspierać 

będą.

Nastoletnie lata osiągnąłem 

Pełnoletność również 

Czy to coś znaczy?

Nie.

To tylko formy w które się wpędzamy 

By być fajnymi 

Świętujemy obficie każda formę 

Zamiast się zastanowić co ona oznacza 

Co ona ze sobą niesie 

w co nas wpędza

jak naczelni będą na nas patrzeć.

Błędy nastoletnich lat to błędy tych lat 

Nie następnych

Nie definiuje mnie to co zrobiłem w przeszłości 

Definiuje mnie to co robię teraz

Zatrzymaj się 

Zastanów się

I powiedz 

Jestem niesamowity 

inteligenty

mądry

głupi

rozsądny 

lekkomyślny 

pewny siebie 

nie pewny 

prawdziwy 

fałszywy 

Powiedz to sobie 

Bo taki jesteś. 

Tacy jesteśmy 

Taka to oda 

Która mówi jedno 

a przesłanie inne. 

Przyszłości nie bądź litościwa 

Bądź straszna 

i

Okrutna 

Wtedy zrozumiem 

czemu świat przyspiesza 

czemu musimy czasem zwolnić 

pozwolić sobie na autorefleksje. 

Bądź moja. 


Pseudo dorosły do młodych i naczelnych.


Comments

Post a Comment

Popular Posts